Asistenţă şi servicii consulare

Tutoriale Econsulat si intrebari frecvente

TUTORIALE ECONSULAT.RO ȘI ÎNTREBĂRI FRECVENTE

La Consulatul General al României la Cahul, pentru toate serviciile consulare este necesară programarea prealabilă prin portalul www.econsulat.ro . În acest mod se evită rândul viu și nemulțumirea generată de imposibilitatea de a prelua toate persoanele prezentate. De asemenea, timpul de preluare al cererilor scade considerabil dacă aveți programarea prin econsulat, iar acest fapt ne ajută să putem prelua mai multe cereri.

Vă mulțumim pentru înțelegere și vă stăm la dispoziție pentru orice neclarități sau probleme întâmpinate prin mesaj privat pe pagina noastră de Facebook www.facebook.com/cgcahul !

PROGRAMĂRILE SE FAC DE ACASĂ ȘI SUNT GRATUITE!

CREAREA CONTULUI ESTE NECESARĂ DOAR PRIMA OARĂ! AVÂND CONTUL DEJA CREAT, SISTEMUL VĂ VA SALVA TOATE DATELE COMPLETATE, ASTFEL CĂ ORICE SOLICITARE VIITOARE SE VA FACE FOARTE UȘOR (JURÎMÂNT, CERTIFICAT DE NAȘTERE, DE CĂSĂTORIE, CERTIFICATE DE NAȘTERE MINORI, PAȘAPORT, ETC.)

 

  1. Tutorial Creare cont:

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.1556810847697542.1073742001.406131612765477&type=1&l=abc0924e48

CÂND ÎNCERC SĂ INTRU ÎN CONT, SCRIU ADRESA DE E-MAIL ȘI CÂND PUN PAROLA ÎMI ZICE CĂ NU-I CORECTĂ. DAR EU INTRU PE MAIL ȘI E CORECTĂ”. Nu trebuie să folosiți parola de la e-mail. Trebuie o parolă nouă, specială pentru acest site, care să respecte cerințele: minim 8 caractere, litere mici, litere mari și cifre.

 

2. TUTORIAL PROGRAMARE JURĂMÂNT

http://www.facebook.com/CGCahul/photos/?tab=album&album_id=1290484987663464

 

3.TUTORIAL SOLICITARE ÎNSCRIERE CERTIFICAT DE NAȘTERE DE CĂTRE CETĂȚENI PESTE 18 ANI, NĂSCUȚI ÎN REPUBLICA MOLDOVA 

http://www.facebook.com/CGCahul/photos/?tab=album&album_id=1298628650182431 

 

4.TUTORIAL SOLICITARE ÎNSCRIERE CERTIFICAT DE CĂSĂTORIE MOLDOVENESC ÎN REGISTRELE DE STARE CIVILĂ ROMÂNEȘTI PENTRU CĂSĂTORIILE ÎNCHEIATE ÎN REPUBLICA MOLDOVA

 http://www.facebook.com/CGCahul/photos/?tab=album&album_id=1298706873507942

 

5. TUTORIAL SOLICITARE PAȘAPORT CETĂȚENI ROMÂNI MAJORI CU DOMICILIUL ÎN REPUBLICA MOLDOVA

http://www.facebook.com/CGCahul/photos/?tab=album&album_id=1297681326943830 

 

6. TUTORIAL PASAPORT MINORI SUB 14 ANI CU DOMICILIUL IN R. MOLDOVA

 https://www.facebook.com/CGCahul/photos/?tab=album&album_id=1312801318765164

7. TUTORIAL PROGRAMARE CERTIFICAT DE NASTERE MINORI SUB 14 ANI

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.1553785981333362.1073741998.406131612765477&type=1&l=1be913dc02

8. TUTORIAL REPROGRAMARE

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.1701332009912091.1073742009.406131612765477&type=1&l=1f53543c89

 

9. Pentru solicitarea de programare pentru Redobândirea cetățeniei române - creați cont nou pe www.econsulat.ro  Apoi intrati la Cetatenia romana, Redobandirea cetateniei romane art.11 . Solicitati serviciu. Completati tot ceea ce vi se cere, cu exceptia CNP. deoarece nu aveti CNP romanesc.

 

10. De ce trebuie să completez atâta pentru o simplă programare:

Nu este vorba doar despre o simpla programare. Din sistem toate cererile si declaratiile necesare sunt printate, astfel incat solicitanții sa nu mai fie nevoiti sa scrie cu pixul sau sa dea bani sa le completeze altcineva. Sistemul a fost creat tocmai pentru a veni in sprijinul solicitantilor. Actele sunt necesare pentru a vedea ca sunt toate si ca nu sunt erori. Sunt persoane care vin din localitati indepartate si carora le lipseste un act sau au mai multe certificate de nastere de exemplu, vin cu cel in care numele tatalui este Ivan in loc de Ion, caz in care serviciul nu poate fi prestat. Deci pe langa faptul ca blocheaza o programare, trebuie sa mai faca drumul inca o data.

In felul acesta existau zilnic probleme, mai ales pentru faptul ca programarile mergeau foarte departe datorita unor oameni care nu se prezentau sau se prezentau fara documente.

Consideram ca verificarea documentelor inainte de a va porni la drum cateva zeci sau sute de kilometri este in avantajul solicitantilor de servicii consulare.

 

11. Nu reusesc sa completez cererea “imi da eroare neasteptata”: Probabil nu urmati exact pasii din tutorialul foto. De exemplu apare asa ceva atunci cand la numarul de buletin introduceti codul personal moldovenesc. Urmati fotografiile si completati exact ceea ce se cere acolo.

 

12. De ce imi apare „data nașterii și sexul nu corespund”? Această eroare apare atunci când introduceți IDNP-ul moldovenesc în rubrica CNP-ului românesc. Dacă nu aveți CNP românesc, lăsați câmpul necompletat!

 

13. “În cât timp primesc programarea prin e-mail după ce trimit cererea spre prevalidare” – Facem eforturi să preavalidăm cererile și să trimitem programările în maxim 7 zile lucrătoare. MOMENTAN ACEST TERMEN NU SE POATE RESPECTA DATORITA CERERILOR EXTREM DE MULTE PRIMITE SI A VERIFICARILOR CE SE EFECTUEAZA CU PRIVIRE LA CERERILE DUBLATE!

 

14. “Cum știu că cererea mea a fost transmisă către consulat” – În secțiunea Cererile mele, veți găsi toate informațiile necesare despre cererea dumneavoastră: Misiunea la care a fost repartizată, data și ora programării (dacă a fost prevalidată) și starea. Starea poate fi: a.Schiță – nu ați finalizat cererea; b. Completă – cererea nu a fost trimisă spre misiune; c. Trimisă spre prevalidare – cererea urmează să fie verificată de misiune; d. Prevalidată – cererea a fost verificată și validată de misiune; e. Programată – apare inclusiv data și ora programării.

15. “De ce este nevoie de programare la programare la jurământ” sau “În ziua când am programare depun și jurământul” – Nu este vorba despre programare la programare. Programarea primită este pentru depunerea cererii, a documentelor în copie și în original și a fotografiilor pentru confecționarea certificatelor de cetățenie pe care le primiți la ceremonia de jurământ. Ca și la celelalte servicii, există depunerea cererii și ulterior ridicare documentului. La Cahul, momentan, se depune jurământul în săptămâna următoare depunerii cererii la consulat conform programării.

 

16. Repartizarea la consulat in functie de domiciliu! https://cahul.mae.ro/node/476

 

17. „Am fost programat pentru depunerea juramantului in mai, dar scrisoarea deja o sa fie expirată” - Prin transmiterea cererii pe www.econsulat.ro se considera ca v-ati adresat deja misiunii in termenul de 6 luni.

Momentul in care se calculeaza cele 6 luni este momentul in care primiti confirmarea programarii prin e-mail. Daca va programati pe site mai tarziu de 6 luni trebuie sa incarcati si motivele. Daca va programati pe site (trimiteti cererea) in intervalul de 6 luni este corect.

 

18. Pentru persoanele născute în alt raion decât cele deservite de Consulatul General al României la Cahul, dar cu domiciliul într-un raion deservit de misiunea noastră, trebuie să selectați Repartizarea după domiciliu. Faceți click pe acest link pentru a vedea exact situația https://scontent.fsbz1-1.fna.fbcdn.net/v/t31.0-8/16797622_1556662864379007_6875007037752457508_o.jpg?oh=0d61ee8d14c02b8c4174be6137cae75c&oe=5936997D

 

19. "Am primit cererea Verificata dar nu gasesc nicio data libera! Scrie ca in urmatoarele 12 luni nu s-au gasit date libere!"

In acest caz cand postam anuntul cu suplimentarea locurilor intrati pe cerere si alegeti o data pentru programare. Sau incercati din cand in cand. Apar locuri noi de fiecare data  cand se fac verificari si stergeri ale cererilor dublate, adica zilnic. Sistemul va ofera automat prima data libera. NU este nevoie sa cautati. Daca nu apare nicio data inseamna ca s-au epuizat din nou. Cautati ultimul anunt cu suplimentari posta pe www.facebook.com/cgcahul pentru a putea vedea pozele si sa va familiarizati cu procedura de alegere a datei si a orei.

Avand in vedere faptul ca la Consulatul General al Romaniei la Cahul a fost creat program pana in luna iunie 2018, iar acesta a fost ocupat de anumite persoane/firme de intermediari, cu cereri fictive, blocand efectiv activitatea corecta si reala, Misiunea noastra a luat hotararea de a posta suplimentarile lunar. Asa cum puteti observa pe data de 19.08.2017 s-a postat anunt si toate persoanele cu cereri trimise la acea data, pentru juramant si stare civila, s-au putut programa! Singura exceptie este la serviciul pasapoarte unde momentan nu am putut face foarte multe adaugari de locuri. Pasapoartele se pot solicita in orice oras din Romania, cu termen de ridicare din acelasi oras in 14 zile de la depunere. Juramantul si actele de stare civila au prioritate in acest moment in organizare. 
In acelasi mod vom proceda la urmatorul anunt cu suplimentari, astfel incat toate persoanele cu cererile Verificate sa se poata programa. Astfel pentru luna octombrie se vor suplimenta locuri, atat pentru juramant, cat si pentru certificate de nastere si de casatorie. 
Va rugam insistent sa aveti rabdare si incredere, sa nu trimiteti mai multe cereri pentru acelasi serviciu (se sterg toate!) si sa urmariti pagina de Facebook, iar cand postam anuntul sa va programati, respectiv reprogramati daca doriti un loc mai devreme. Acest serviciu este gratuit si il poate accesa oricine de acasa, intrand in cont. 
Mentionam ca in acest moment la Cahul juramantul se depune in maxim 14 zile de la data depunerii actelor la ghiseu conform programarii (cei care au depus azi actele depun juramantul vineri 25 august), iar la stare civila actele se elibereaza in 7 pana la 30 de zile lucratoare de la depunerea actelor la ghiseu conform programarii! Sunt termene foarte rezonabile si ne straduim sa le pastram asa.
De asemenea, va rugam sa va pregatiti inainte de venirea la consulat dosarul conform actelor necesare, in ordinea in care acestea sunt prezentate. Se pierde foarte mult timp pentru ca dosarele sunt incomplete sau continutul acestora este foarte amestecat. 
Pentru actele necesare consultati pagina misiunii https://cahul.mae.ro/node/485 . 
Va multuim pentru intelegere!

 

20. Clarificari legate de prevalidare si programari

Stimati solicitanti de servicii consulare, dorim să vă transmitem câteva clarificări referitoare la programările pentru servicii consulare. 
În primul rând, așa cum ați putut citi în Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 65/25.09.2017, "volumului cererilor de cetățenie adresate Autorității Naționale pentru Cetățenie de la înființare și până în prezent (în anul 2010 - 96.695, în 2011 - 102.719, în 2012 - 89.033, în 2013 - 53.181, în 2014 - 21.987, în 2015 - 81.531, iar în 2016 - 115.217)", în anul 2016 au fost depuse cele mai multe dosare de cetățenie, de 6 ori mai multe decât în anul 2014. Vă asigurăm că facem eforturi majore pentru a nu resimți aceste întârzieri. 
De asemenea, dorim să subliniem faptul că prin programarea pe care o solicitați prin intermediul Econsulat.ro, nu este nevoie să vă deplasați repetat la consulat. Fără acest sistem de programare volumul de cereri preluate ar fi fost mult mai mic, iar efectuarea serviciilor ar fi presupus cozi fără sfârșit în fața misiunii. De aceea vă rugăm să înțelegeți faptul că nu programările prin Econsulat.ro au dus la această situație, ci volumul extrem de mare de cereri. De asemenea, având în vedere faptul că de la 1 februarie 2017, serviciile consulare sunt gratuite, toate persoanele care au depus jurământul în perioada 2010-2017 și nu și-au efectuat transcrierea actelor cât timp au fost purtătoare de taxe, s-au adresat misiunii noastre în acest an. 
În speranța că situația este mai clară acum facem următoarele precizări suplimentare:
1. Atunci cand apar ordine noi de cetățenie în Econsulat.ro, fiecare dintre dumneavoastră trimite o cerere de acasă. Un ordin are inclus în medie un număr de 300 de cetățeni. Ca exemplu, cand se publică 20 de ordine de cetățenie noi, se trimit 6000 de cereri de programare la jurământ. Fizic nu este posibilă validarea lor foarte rapid. Trimițând mesaje la toate adresele posibile de comunicare de genul "Am trimis cererea cu numărul PE.... Când o prevalidați?" nu faceți decât să ne dați și mai mult de lucru. Vă asigurăm că toate cererile sunt preluate în ordinea în care au fost trimise, și sunteți notificați prin e-mail cand cererea este validata. 
2. Trimiterea mai multor cereri. Daca intrati in contul Econsulat.ro la sectiunea Cererile mele si veti vedea in ce stare este cererea. Trimisa spre prevalidare, Verificata sau Programata neachitata. Daca este Trimisa asteptati validarea. Daca este Validata, cand postam anunt ca sunt locuri libere intrati si va programati, Daca sunteti programati veniti cand sunteti programati. Daca va aflati in alta stare inseamna ca cererea nu este trimisa. Revedeti tutorialul pentru acel serviciu si trimiteti cererea. IN NICIUN CAZ NU TRIMITETI MAI MULT DE O CERERE PENTRU UN SERVICIU. VOR FI STERSE TOATE CHIAR DACA FOLOSITI UN ALT CONT! (în acest moment sunt 70 de persoane care au trimis intre 2 si 4 cereri fiecare pentru juramant (280 de cereri de la 70 de persoane!!!). Aceste cereri vor fi sterse maine daca vor fi in continuare in sistem. Puteti evita eliminarea cererii intrand in contul dumneavoastra de Econsulat.ro la sectiunea Cererile mele si stergand cererile in plus.)
3. Locuri pentru programari. Consulatul General al Romaniei la Cahul procedeaza la Prevalidarea cererilor dumneavoastra. Daca sunt locuti libere primiti automat si programarea prin e-mail. Daca nu sunt locuri libere sistemul afiseaza un mesaj cum ca in urmatoarele 12 luni nu a fost gasita nicio data libera. Asta nu inseamna ca nu veti putea beneficia de efectuarea serviciului timp de 12 luni. La Cahul se posteaza locuri libere in general o data pe luna sau o data la doua luni atunci cand acest lucru devine posibil. 
4. Prezentati-va la misiune la ora la care aveti programarea. Intarzierile peste 15 minute duc la stergerea cererii. 
5. Prezentati-va la misiune cu dosarele pregatite, cu actele necesare fiecarui serviciu. 
6. Nu ocupati programari daca nu sunteti siguri ca vei putea veni. Persoanelor absente li se sterg cererile. 
7. Listele de acces in consulat se printeaza o data pe luna sau o data la doua luni, in momentul in care zilele sunt ocupate in intregime. Din acel moment nicio modificare nu mai este posibila pana la noul anunt de suplimentare de locuri. Atat cei care ocupa locuri nefiresc peste 1 zi peste 2, peste o saptamana etc, cat si cei care renunta la cereri cu o zi inainte de prezentare, o saptamana etc vor avea cererile sterse. 
8. NU OCUPATI LOCURI NEFIRESTI (PESTE O ZI, DOUA, O SAPTAMANA DECAT DACA ESTE POSTAT ANUNT DE SUPLIMENTARE. ALTFEL NU VETI FI IN LISTA SI NU VETI PUTEA INTRA. 
9. Pentru jurământ dacă ați introdus cererea în Econsulat.ro în termenul de 6 luni de la primirea scrisorii se consideră că v-ați adresat misiunii în termenul legal, chiar dacă programarea va avea loc după 6 luni. Sunt foarte rare aceste cazuri, deoarece atunci când postăm suplimentări de locuri doar cine nu dorește sau nu are acces la propria cerere nu poate să se mute mai devreme!

Subliniem încă o dată că prioritare vor fi serviciile de Depunere a Jurământului și Serviciul de Acte de Stare Civilă.

În speranța că ne putem sprijini reciproc, vă mulțumim pentru înțelegere!

În prim plan

Prevalidare in ECONSULAT si Reprogramari

03.05.2017

ANUNT IMPORTANT! Stimati solicitanti de servicii consulare, vă comunicăm faptul că în continuare se fac eforturi pentru …

TUTORIALE ECONSULAT.RO ȘI ÎNTREBĂRI FRECVENTE

01.03.2017

TUTORIALE ECONSULAT.RO ȘI ÎNTREBĂRI FRECVENTE La Consulatul General al României la Cahul, pentru toate serviciile consulare…

Viza de lungă ședere pentru studii în România!

04.08.2016

Rezultatele repartizării elevilor din R. MOLDOVA în învățământul liceal și profesional din ROMÂNIA - 27 iulie 2016 Atrag…

Alegeri Parlamentare in Romania

06.07.2016

Ministerul Afacerilor Externe/ Ministry of Foreign Affairs, Romania 06.07.2016 Dacă ai prieteni sau membri ai familiei…